Tuesday, March 17, 2020

Week from March 16, 2020 until March 20, 2020


Monday, March 16th, 2020
School Supplies
Let's learn about school supplies!

Vocabulary / Vocabulario

Paintbrush, pencil, backpack, book, crayon, eraser, glue stick, lunch box - lunch bag, notebook, paper, pen, pencil case, scissors. / Pincel, lápiz, mochila, libro, crayón, borrador, goma de barra, lonchera, cuaderno, papel, bolígrafo, tijeras.



Watch the videos about school supplies. / Mira los videos acerca de los útiles escolares. 





Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets practice book on page 8: Name each supply, count them and write the number of supplies on the upper right square. / Abre el libro Crickets practice book en la página 8, dí el nombre de cada uno de los útiles, cuenta cada unos de los útiles y escribe la cantidad en el cuadrado superior derecho.


Homework / Tarea

Work on the homework page # 1 "Look and Listen. Draw¨ following the instructions at the bottom of the page. (see Crickets practice book cover). / Trabaje en la página de tarea # 1 "Mira y escucha. Dibuja¨,siguiendo las instrucciones al final de la página asignada para hoy (ver la portada del libro Crickets practice book).





Tuesday, March 17th, 2020

School supplies

Before you start review the vocabulary and the videos from Monday. / Antes de comenzar repasa el vocabulario y los videos del lunes. 

Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 9: Look at the pictures and identify the school supplies. Next, cross out the school supply the kids need in each case. / Abre el libro Crickets Practice book en la página 9, mira las imágenes de la página e identifica los útiles escolares que hay. Luego, marca con una X el útil escolar que los niños necesitan cada caso.




Wednesday, March 18th, 2020

Shapes and school supplies

Before we start let's review the shapes and school supplies with the following videos. / Antes de iniciar repasemos las formas y útiles escolares con los siguientes videos. 



Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 11. / Abre el libro Crickets Practice book en la página 11.

*For parents: Say the following and have your kid circle the corresponding picture*. / * Para padres: Diga lo siguiente e indique a su hijo o hija que debe encerrar en un círculo la imagen correspondiente*.

Column 1: I don´t have a lunch bok. ( they have to circle the lunch box). / Columna 1: No tengo un lonchera ( deben encerrar en círculo la lonchera).
Column 2: Do you have another notebook? ( they have to circle the notebook). / Columna 2: ¿Usted tiene otro cuaderno? ( deben encerrar en círculo el cuaderno).
Column 3: He has another pencil. ( they have to circle the pencil). / Columna 3: El tiene otro lápiz ( deben encerrar en círculo el lápiz).
*Ask your kid the shapes they can recognize and the name of the school supplies*. / *Pregunte a su hijo o hija por las formas que pueden reconocer y el nombre de los útiles escolares*



Homework / Tarea

Cut the mini flashcards, write your name on the back and say what you see on each flashcard (see practice book cover). / Corte las mini tarjetas, escriba su nombre en la parte posterior y diga lo que ve en cada tarjeta (ver la portada del practice book).

Click on the image to go to the vocabulary's website.Haga clic en la imagen para ir al sitio web de vocabulario.




Thursday, March 19th, 2020
School subjects and days of the week

Vocabulary / Vocabulario
Art class, English class, math class, music class, PE class, science class, days of the week, school, weekend, family, monday, tuesday, wednesday, thursday, friday, saturday, sunday. / Clase de arte, clase de inglés, clase de matemáticas, clase de música, clase de educación física, clase de ciencias, días de la semana, escuela, fin de semana, familia, lunes, martes, miércoles, jueves, viernes, sábado, domingo.   
Watch the following videos of the days of the week and school subjects. / Mira los siguientes videos de los días de la semana y materias escolares.



Today's activity / Actividad de hoy

For today's activity, we will use the cuttable images "PB12" enclosed to the Crickets book front cover. Para la actividad de hoy, utilizaremos las imágenes recortables "PB12" adjuntas a la portada del libro de Crickets Practice book. 
Open the Crickets Practice book on page 12, cut the image of each subject (see practice book cover PB12) and paste them in the following order: Monday -art class, Tuesday - math class, Wednesday - computer class, Thursday - English class, Friday - science class, Saturday - play soccer, Sunday - play with my family. / Abre el libro Crickets Practice book en la página 12, corta las figuras que representan cada materia (ver portada del practice book PB12) y pégalas en el siguiente orden: lunes - clase de arte, martes - clase de matemáticas, miércoles - clase de computadora, jueves - clase de inglés, viernes - clase de ciencias, sábado - juego soccer, domingo - juego con mi familia.




Friday, March 20th, 2020
Colors
Today's activity / Actividad de hoy

Let's review the colors! / ¡Repasemos los colores!
Watch the colors videos and identify the color of objects around the house. / Mira los videos de los colores e identifica el color de objectos alrededor de la casa.