Wednesday, March 18, 2020

Week from March 23, 2020 until March 27, 2020

Monday, March 23rd, 2020

Forgetful Frida 
Find out what's this story about!

Vocabulary / Vocabulario 

Art class, English class, math class, music class, PE class, science class, days of the week, school, weekend, family, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. / Clase de arte, clase de inglés, clase de matemáticas, clase de música, clase de educación física, clase de ciencias, días de la semana, escuela, fin de semana, familia, lunes, martes, miércoles, jueves, viernes, sábado, domingo.


Practice the vocabulary with me! Listen and repeat the vocabulary with the following video. / ¡Practica el vocabulario conmigo! Escucha y repite el vocabulario con el siguiente video. 


Before we start, let's watch the videos of the days of the week and school subjects. / Antes de comenzar, veamos los videos de los días de la semana y materias escolares






It's storytime! / ¡Es hora del cuento!

Watch and listen to the story "Forgetful Frida" / Mira y escucha el cuento "Forgetful Frida".

Click here to go to the story page. / Haz clic aquí para ir a la página del cuento. 

Today's activity / Actividad de hoy

Open the Cricket Tales book on page 5: trace the names, color and cut the school supplies while saying out loud the name of each supply. / Abre el libro Cricket Tales en la página 5: traza, colorea y corta los útiles escolares diciendo en voz alta el nombre de cada uno de los útiles.

Congratulations, you just made mini flashcards! Keep them safe to practice your vocabulary later. / ¡Felicitaciones, acabas de hacer mini flashcards! Cuídalas, para que puedas practicar con ellas después. 

Homework / Tarea

Work on the homework page #2 "Look and count. Circle" (follow the instructions at the bottom of the page). / Tarea: Trabaja en la página de tarea # 2 "Mira y cuenta. Encierra en un círculo" (sigue las instrucciones al final de la página).
For this homework, you will need your crayons. Here are the instructions: Look at the school supplies and identify them, say their names out loud. Next, Circle eight (8) paintbrushes with red. Circle ten (10) crayons with blue. Circle five (5) music books with yellow. Circle fourteen (14) pencils with brown. / Para esta tarea necesitarás tus crayones. Aquí están las instrucciones: mira los útiles escolares e identifíqualos, di sus nombres en voz alta. Luego, encierra en  círculos ocho (8) pinceles con rojo. Encierra en círculos diez (10) crayones con azul. Encierra en círculos cinco (5) libros de música con amarillo. Encierra en círculos catorce (14) lápices con marrón.



Tuesday, March 24th, 2020

Forgetful Frida (Part 2)


Practice the vocabulary with me! Listen and repeat the vocabulary with the following video. / ¡Practica el vocabulario conmigo! Escucha y repite el vocabulario con el siguiente video. 

Open the Crickets Tales book on page 7: Color only the image where Frida borrows a school supply from the story (Hint: In the story, Frida borrows a glue stick). Next, open the Crickets Practice book on page 13 and cross out the name of the school subjects depicted. / Abre el libro Crickets Tales en la página 7: Colorea solamente la imagen donde Frida toma prestado un útil escolar del cuento (Pista: en el cuento, Frida toma prestada una goma de barra). A continuación, abre el Crickets practice book en la página 13 y marca con una X los nombres de las materias que se muestran en cada imagen.






Wednesday, March 25th, 2020

Forgetful Frida (Part 3)

Before today's activity, review the vocabulary, videos and the story "Forgetful Frida" from Monday. / Antes de iniciar la actividad de hoy, repasa el vocabulario, videos y el cuento: Forgetful Frida" del lunes. 
Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 14: Color the school supplies that Frida borrows (paintbrush, notebook, pencil, book, glue stick) and trace the words at the bottom of the page. / Abre el libro Crickets Practice book en la página 14: Colorea las cosas que Frida pide prestadas (pincel, cuaderno, lápiz, libro, goma de barra) y traza las palabras al final de la página.

Homework / Tarea

Work on the homework page # 4 "Look and color. Write and match" (follow the instructions at the bottom of the page). / Trabaja en la página de tarea # 4 "Mira y colorea. Escribe y Empareja" (sigue las instrucciones al final de la página).
For this homework, you will need your crayons and your pencil. Instructions: Look at the girl in the PE class and color the frame green. Look at the children in their computer class and color the frame orange. Look at the girl in the English class and color the frame blue. Next, Write over (trace) each letter to form the names of the school subjects. With the help of your parents - tutors read the words from left to right. Finally, match the pictures with the name of its class. / Para esta tarea, necesitarás tus crayones y tu lápiz. Instrucciones: Mira a la niña de la clase de educación física y colorea el marco de verde. Mire a los niños en su clase de computación y colorea el marco de naranja. Mira a la niña en la clase de inglés y colorea el marco de azul. Luego, traza cada letra para formar los nombres de las materias escolares. Con la ayuda de tus padres - acudientes - tutores, lee las palabras de izquierda a derecha. Finalmente, empareja las imágenes con el nombre de su clase.



Thursday, March 26th, 2020

Days of the week
7 days of fun!


Vocabulary / Vocabulario 


Days of the week, weekend, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. / Días de la semana, fin de semana, lunes, martes, miércoles, jueves, viernes, sábado, domingo.

Learn the day of the week with the following videos. / Aprende los días de la semana con los siguientes videos. 






*For Parents or tutors* Explain there is a short way of writing the days of the week (use the video as support). / *Para padres, acudientes o tutores* Explique que hay una forma más corta de escribir los días de la semana ( utilice el video de abajo como apoyo).



Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 15: Trace the abbreviations and match them with the correct day of week. / Abre el libro de Crickets practice book en la página 15: Traza las abreviaturas y emparéjalas con el día de la semana correspondiente.





Friday, March 27th, 2020

What do we learn at school?

Vocabulary / Vocabulario 


Computer, musical instrument, nature, paint, play soccer, days of the week, school subjects, fun. / Computadora, instrumentos musicales, naturaleza, pintura, jugar fútbol, días de la semana, materias escolares, diversión.

Listen and repeat the vocabulary with the video below. / Escucha y repite el vocabulario con el siguiente video.




Watch the videos of the school and school subjects. / Mira los video de la escuela y materias escolares.



Today's activity / Actividad de hoy

Open Crickets book page 16: Draw and color what you learn at school. / Abre el libro Crickets practice book en la página 16: Dibuja y colorea lo que aprendes en la escuela.