Thursday, March 26, 2020

Week from March 30, 2020 until April 3, 2020

Monday, March 30th, 2020

What we do in class

Vocabulary / Vocabulario

Computer, musical instrument, nature, paint, play soccer, sports, bored, happy, sad. / Computadora, instrumento musical, naturaleza, pintura, jugar fútbol, deportes, aburrido, contento, triste.


Look and repeat the vocabulary. / Mira y repite el vocabulario.



Let's review the school subjects and days of the weeks with the following videos. / Repasemos las materias escolares y los días de la semana con los siguientes videos. 



Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 17: trace the words and match the pictures to the phrase. Next, color the happy or sad face according to what you like or don't like. / Abre el libro Crickets Practice book en la página 17: traza las palabras y empareja las imágenes con la frase. Luego, colorea la cara feliz o triste de acuerdo con lo que te gusta o no.



Tuesday, March 31st, 2020

What do we learn about?

Vocabulary / Vocabulario

Art class, musical instruments, music class, nature, computer class, science class. / Clase de arte, instrumentos musicales, clase de música, naturaleza, clase de informática, clase de ciencias.


Here is the vocabulary! / ¡Aquí está el vocabulario!


Let's review the school subjects and days of the weeks with the following videos. / Repasemos las materias escolares y los días de la semana con los siguientes videos.





Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 18: Trace and say the words. Next, draw a picture for each word.  Abre el libro Crickets Practice book en la página 18: Traza y di las palabras. Luego, haz un dibujo para cada palabra.





Wednesday, April 1st, 2020


 Let's follow instructions!

Vocabulary / Vocabulario

Art class, rules, teacher, follow instructions, plants. / Clase de arte, reglas, maestra, seguir instrucciones, plantas.



Look and repeat the vocabulary. / Mira y repite el vocabulario.




Review the school subjects by watching the following video. 
/ Repasa las materias escolares viendo el siguiente video.



Today's activity / Actividad de hoy

Today's class is about following instructions. Listen to your parents and do what they say.La clase de hoy se trata de seguir las instrucciones. Escucha a tus padres y haz lo que te indiquen.

Instructions / Instrucciones:

Open the Crickets Practice book on page 19 and grab your pencil.Abre el libro Crickets Practice book en la página 19 y agarra tu lapiz. 

Circle the school subject I say.Encierra en un círculo la materia escolar que digo.

Column 1: In the science class, we learn about plants. Columna 1: En la clase de ciencias, aprendemos sobre plantas.

Column 2: In the art class, we paint. Columna 2: En la clase de arte, pintamos.

Column 3: In the computer class, we use a computer. Columna 3: En la clase de computación, usamos una computadora.





Thursday, April 2nd, 2020


 Your name!

Review the alphabet with the following videos. / Repasa el alfabeto conn siguiente video.


Today's activity / Actividad de hoy

Its craft time! / ¡Es hora de manualidades!


Supplies: Construction paper and the circle stencil we sent home stapled to the Crickets Practice book; pencil, scissors, glue stick, a page, crayons. / Materiales: Papel de construcción y la plantilla circular que enviamos a casa engrapados al libro Crickets Practice book; lápiz, tijeras, goma de barra, una página, crayones. 


Watch me making my caterpillar. / Mírame hacer mi oruga.



Instructions / Instrucciones: 

Use the circle stencil (black circle sent) to make a circle for each letter of your name and one circle for the caterpillar's head. / Usa la plantilla del círculo (círculo negro que se envió) para hacer un círculo por cada letra de tu nombre y un círculo para la cabeza de la oruga.

write your name at the top of a blank page as a guide. / escribe el nombre en la parte superior de una página como guía.



Write the letters of your name on the circles using your crayons. Next, draw the face of your caterpillar on the remaining circle. / Escribe las letras de tu nombre en los círculos usando tus crayones. Luego, dibuja la cara de tu oruga en el círculo restante.


With the supervision of your parents, cut the circles carefully. / Con la supervisión de tus padres, corta los círculos con cuidado.

Draw a garden for your caterpillar on the page that has your name. Dibuja un jardín para tu oruga en la página que tiene tu nombre.

On the page, paste the circles with the letters of your name to make a caterpillar. Finally, draw the feet and antennas of your caterpillar. / En la página, pega los círculos con las letras de tu nombre para hacer una oruga. Finalmente, dibuja los pies y las antenas de tu oruga.


You Finished! Now, let everyone see your masterpiece. 😃
¡Terminaste! Ahora, deja que todos vean tu obra maestra.😃

Send me a picture with your caterpillar at: teachersaronaisl@gmail.com / Envíame una foto con tu oruga a: teachersharonaisl@gmail.com



Friday, April 3rd, 2020


Our Family

Vocabulary / Vocabulario
Family, father - dad, mother - mom, sister, brother, aunt, uncle, cousin, grandmother, grandfather, pets, house, apartment. Familia, padre - papá, madre - mamá, hermana, hermano, tía, tío, primo o prima, abuela, abuelo, mascotas, casa, apartamento.


Let's practice together! / ¡Practiquemos juntos!


Watch the following videos. / Mira los siguientes videos.











Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 52 and draw the family members that live with you. Next, count them and write the number on the upper left corner. / Abre el libro Crickets Practice book en la página 52 y dibuja a los miembros de tu familia que viven contigo. Luego, cuéntalos y escribe el número en la esquina superior izquierda. 


Have fun learning! Click on the image below to play with the interactive poster. / Diviértete aprendiendo! Haz clic en la imagen de abajo para jugar con el póster interactivo.