Wednesday, March 18, 2020

Week from March 23, 2020 until March 27, 2020

Monday, March 23rd, 2020

Forgetful Frida 
Find out what's this story about!

Vocabulary / Vocabulario 

Art class, English class, math class, music class, PE class, science class, days of the week, school, weekend, family, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. / Clase de arte, clase de inglés, clase de matemáticas, clase de música, clase de educación física, clase de ciencias, días de la semana, escuela, fin de semana, familia, lunes, martes, miércoles, jueves, viernes, sábado, domingo.


Practice the vocabulary with me! Listen and repeat the vocabulary with the following video. / ¡Practica el vocabulario conmigo! Escucha y repite el vocabulario con el siguiente video. 


Before we start, let's watch the videos of the days of the week and school subjects. / Antes de comenzar, veamos los videos de los días de la semana y materias escolares






It's storytime! / ¡Es hora del cuento!

Watch and listen to the story "Forgetful Frida" / Mira y escucha el cuento "Forgetful Frida".

Click here to go to the story page. / Haz clic aquí para ir a la página del cuento. 

Today's activity / Actividad de hoy

Open the Cricket Tales book on page 5: trace the names, color and cut the school supplies while saying out loud the name of each supply. / Abre el libro Cricket Tales en la página 5: traza, colorea y corta los útiles escolares diciendo en voz alta el nombre de cada uno de los útiles.

Congratulations, you just made mini flashcards! Keep them safe to practice your vocabulary later. / ¡Felicitaciones, acabas de hacer mini flashcards! Cuídalas, para que puedas practicar con ellas después. 

Homework / Tarea

Work on the homework page #2 "Look and count. Circle" (follow the instructions at the bottom of the page). / Tarea: Trabaja en la página de tarea # 2 "Mira y cuenta. Encierra en un círculo" (sigue las instrucciones al final de la página).
For this homework, you will need your crayons. Here are the instructions: Look at the school supplies and identify them, say their names out loud. Next, Circle eight (8) paintbrushes with red. Circle ten (10) crayons with blue. Circle five (5) music books with yellow. Circle fourteen (14) pencils with brown. / Para esta tarea necesitarás tus crayones. Aquí están las instrucciones: mira los útiles escolares e identifíqualos, di sus nombres en voz alta. Luego, encierra en  círculos ocho (8) pinceles con rojo. Encierra en círculos diez (10) crayones con azul. Encierra en círculos cinco (5) libros de música con amarillo. Encierra en círculos catorce (14) lápices con marrón.



Tuesday, March 24th, 2020

Forgetful Frida (Part 2)


Practice the vocabulary with me! Listen and repeat the vocabulary with the following video. / ¡Practica el vocabulario conmigo! Escucha y repite el vocabulario con el siguiente video. 

Open the Crickets Tales book on page 7: Color only the image where Frida borrows a school supply from the story (Hint: In the story, Frida borrows a glue stick). Next, open the Crickets Practice book on page 13 and cross out the name of the school subjects depicted. / Abre el libro Crickets Tales en la página 7: Colorea solamente la imagen donde Frida toma prestado un útil escolar del cuento (Pista: en el cuento, Frida toma prestada una goma de barra). A continuación, abre el Crickets practice book en la página 13 y marca con una X los nombres de las materias que se muestran en cada imagen.






Wednesday, March 25th, 2020

Forgetful Frida (Part 3)

Before today's activity, review the vocabulary, videos and the story "Forgetful Frida" from Monday. / Antes de iniciar la actividad de hoy, repasa el vocabulario, videos y el cuento: Forgetful Frida" del lunes. 
Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 14: Color the school supplies that Frida borrows (paintbrush, notebook, pencil, book, glue stick) and trace the words at the bottom of the page. / Abre el libro Crickets Practice book en la página 14: Colorea las cosas que Frida pide prestadas (pincel, cuaderno, lápiz, libro, goma de barra) y traza las palabras al final de la página.

Homework / Tarea

Work on the homework page # 4 "Look and color. Write and match" (follow the instructions at the bottom of the page). / Trabaja en la página de tarea # 4 "Mira y colorea. Escribe y Empareja" (sigue las instrucciones al final de la página).
For this homework, you will need your crayons and your pencil. Instructions: Look at the girl in the PE class and color the frame green. Look at the children in their computer class and color the frame orange. Look at the girl in the English class and color the frame blue. Next, Write over (trace) each letter to form the names of the school subjects. With the help of your parents - tutors read the words from left to right. Finally, match the pictures with the name of its class. / Para esta tarea, necesitarás tus crayones y tu lápiz. Instrucciones: Mira a la niña de la clase de educación física y colorea el marco de verde. Mire a los niños en su clase de computación y colorea el marco de naranja. Mira a la niña en la clase de inglés y colorea el marco de azul. Luego, traza cada letra para formar los nombres de las materias escolares. Con la ayuda de tus padres - acudientes - tutores, lee las palabras de izquierda a derecha. Finalmente, empareja las imágenes con el nombre de su clase.



Thursday, March 26th, 2020

Days of the week
7 days of fun!


Vocabulary / Vocabulario 


Days of the week, weekend, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday. / Días de la semana, fin de semana, lunes, martes, miércoles, jueves, viernes, sábado, domingo.

Learn the day of the week with the following videos. / Aprende los días de la semana con los siguientes videos. 






*For Parents or tutors* Explain there is a short way of writing the days of the week (use the video as support). / *Para padres, acudientes o tutores* Explique que hay una forma más corta de escribir los días de la semana ( utilice el video de abajo como apoyo).



Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 15: Trace the abbreviations and match them with the correct day of week. / Abre el libro de Crickets practice book en la página 15: Traza las abreviaturas y emparéjalas con el día de la semana correspondiente.





Friday, March 27th, 2020

What do we learn at school?

Vocabulary / Vocabulario 


Computer, musical instrument, nature, paint, play soccer, days of the week, school subjects, fun. / Computadora, instrumentos musicales, naturaleza, pintura, jugar fútbol, días de la semana, materias escolares, diversión.

Listen and repeat the vocabulary with the video below. / Escucha y repite el vocabulario con el siguiente video.




Watch the videos of the school and school subjects. / Mira los video de la escuela y materias escolares.



Today's activity / Actividad de hoy

Open Crickets book page 16: Draw and color what you learn at school. / Abre el libro Crickets practice book en la página 16: Dibuja y colorea lo que aprendes en la escuela.




Tuesday, March 17, 2020

Week from March 16, 2020 until March 20, 2020


Monday, March 16th, 2020
School Supplies
Let's learn about school supplies!

Vocabulary / Vocabulario

Paintbrush, pencil, backpack, book, crayon, eraser, glue stick, lunch box - lunch bag, notebook, paper, pen, pencil case, scissors. / Pincel, lápiz, mochila, libro, crayón, borrador, goma de barra, lonchera, cuaderno, papel, bolígrafo, tijeras.



Watch the videos about school supplies. / Mira los videos acerca de los útiles escolares. 





Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets practice book on page 8: Name each supply, count them and write the number of supplies on the upper right square. / Abre el libro Crickets practice book en la página 8, dí el nombre de cada uno de los útiles, cuenta cada unos de los útiles y escribe la cantidad en el cuadrado superior derecho.


Homework / Tarea

Work on the homework page # 1 "Look and Listen. Draw¨ following the instructions at the bottom of the page. (see Crickets practice book cover). / Trabaje en la página de tarea # 1 "Mira y escucha. Dibuja¨,siguiendo las instrucciones al final de la página asignada para hoy (ver la portada del libro Crickets practice book).





Tuesday, March 17th, 2020

School supplies

Before you start review the vocabulary and the videos from Monday. / Antes de comenzar repasa el vocabulario y los videos del lunes. 

Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 9: Look at the pictures and identify the school supplies. Next, cross out the school supply the kids need in each case. / Abre el libro Crickets Practice book en la página 9, mira las imágenes de la página e identifica los útiles escolares que hay. Luego, marca con una X el útil escolar que los niños necesitan cada caso.




Wednesday, March 18th, 2020

Shapes and school supplies

Before we start let's review the shapes and school supplies with the following videos. / Antes de iniciar repasemos las formas y útiles escolares con los siguientes videos. 



Today's activity / Actividad de hoy

Open the Crickets Practice book on page 11. / Abre el libro Crickets Practice book en la página 11.

*For parents: Say the following and have your kid circle the corresponding picture*. / * Para padres: Diga lo siguiente e indique a su hijo o hija que debe encerrar en un círculo la imagen correspondiente*.

Column 1: I don´t have a lunch bok. ( they have to circle the lunch box). / Columna 1: No tengo un lonchera ( deben encerrar en círculo la lonchera).
Column 2: Do you have another notebook? ( they have to circle the notebook). / Columna 2: ¿Usted tiene otro cuaderno? ( deben encerrar en círculo el cuaderno).
Column 3: He has another pencil. ( they have to circle the pencil). / Columna 3: El tiene otro lápiz ( deben encerrar en círculo el lápiz).
*Ask your kid the shapes they can recognize and the name of the school supplies*. / *Pregunte a su hijo o hija por las formas que pueden reconocer y el nombre de los útiles escolares*



Homework / Tarea

Cut the mini flashcards, write your name on the back and say what you see on each flashcard (see practice book cover). / Corte las mini tarjetas, escriba su nombre en la parte posterior y diga lo que ve en cada tarjeta (ver la portada del practice book).

Click on the image to go to the vocabulary's website.Haga clic en la imagen para ir al sitio web de vocabulario.




Thursday, March 19th, 2020
School subjects and days of the week

Vocabulary / Vocabulario
Art class, English class, math class, music class, PE class, science class, days of the week, school, weekend, family, monday, tuesday, wednesday, thursday, friday, saturday, sunday. / Clase de arte, clase de inglés, clase de matemáticas, clase de música, clase de educación física, clase de ciencias, días de la semana, escuela, fin de semana, familia, lunes, martes, miércoles, jueves, viernes, sábado, domingo.   
Watch the following videos of the days of the week and school subjects. / Mira los siguientes videos de los días de la semana y materias escolares.



Today's activity / Actividad de hoy

For today's activity, we will use the cuttable images "PB12" enclosed to the Crickets book front cover. Para la actividad de hoy, utilizaremos las imágenes recortables "PB12" adjuntas a la portada del libro de Crickets Practice book. 
Open the Crickets Practice book on page 12, cut the image of each subject (see practice book cover PB12) and paste them in the following order: Monday -art class, Tuesday - math class, Wednesday - computer class, Thursday - English class, Friday - science class, Saturday - play soccer, Sunday - play with my family. / Abre el libro Crickets Practice book en la página 12, corta las figuras que representan cada materia (ver portada del practice book PB12) y pégalas en el siguiente orden: lunes - clase de arte, martes - clase de matemáticas, miércoles - clase de computadora, jueves - clase de inglés, viernes - clase de ciencias, sábado - juego soccer, domingo - juego con mi familia.




Friday, March 20th, 2020
Colors
Today's activity / Actividad de hoy

Let's review the colors! / ¡Repasemos los colores!
Watch the colors videos and identify the color of objects around the house. / Mira los videos de los colores e identifica el color de objectos alrededor de la casa.